Marescha Lamé
aan het woord

In februari 2020, vlak voor de eerste lockdown aan het begin van de coronaperiode, startte Marescha bij ENRA als Acceptant. Ze leerde haar collega’s, het werk en het kantoor net kennen, toen ze na een paar weken volledig thuis mocht werken. Maar dat belemmerde Marescha, die wel houdt van een uitdaging, niet. Ook vanuit huis gaat zij er vol voor. Wat doet zij bij ENRA? Dat lees je hieronder.
 

Bij ENRA

‘Ik werkte hiervoor bij de grootste e-bike winkel van Nederland, als Special Care Specialist. Daar was ik verantwoordelijk voor de speed pedelecs – fietsen die 45 km/h kunnen. Ik onderhield contact met klanten. Als zij een verzekering wilden afsluiten, verwees ik hen eigenlijk altijd door naar ENRA. Zij hadden immers de beste voorwaardes. Voor mijn werk keek ik dagelijks op hun website, tot ik een interessante vacature bij hen voorbij zag komen. Ik heb niet lang getwijfeld: ik solliciteerde en werd aangenomen!’

“Als de klant me bedankt voor het leuke gesprek, is mijn dag helemaal goed!”

Marescha Lamé aan het woord

In februari 2020, vlak voor de eerste lockdown aan het begin van de coronaperiode, startte Marescha bij ENRA als Acceptant. Ze leerde haar collega’s, het werk en het kantoor net kennen, toen ze na een paar weken volledig thuis mocht werken. Maar dat belemmerde Marescha, die wel houdt van een uitdaging, niet. Ook vanuit huis gaat zij er vol voor. Wat doet zij bij ENRA? Dat lees je hieronder.

Bij ENRA

‘Ik werkte hiervoor bij de grootste e-bike winkel van Nederland, als Special Care Specialist. Daar was ik verantwoordelijk voor de speed pedelecs – fietsen die 45 km/h kunnen. Ik onderhield contact met klanten. Als zij een verzekering wilden afsluiten, verwees ik hen eigenlijk altijd door naar ENRA. Zij hadden immers de beste voorwaardes. Voor mijn werk keek ik dagelijks op hun website, tot ik een interessante vacature bij hen voorbij zag komen. Ik heb niet lang getwijfeld: ik solliciteerde en werd aangenomen!’

Van Stewardess tot Acceptant

‘Ik heb een opleiding voor Luchtvaartdienstverlening afgerond en ben na mijn afstuderen direct aan het werk gegaan als Stewardess. Dat was enorm gaaf en ik ben blij dat ik die ervaring heb opgedaan, maar al gauw merkte ik dat het werk op lange termijn niets voor mij zou zijn. Ik belandde daarna in de hotelwereld, waar ik als leidinggevende de front office aan mocht sturen. Op het eerste gezicht lijkt dit alles totaal niet te vergelijken met mijn huidige werk, maar dat is wel degelijk het geval. Het werken met mensen, gasten of klanten, en hen zo goed mogelijk helpen, is iets wat hier als rode draad doorheen loopt. Mijn huidige baan als Acceptant past perfect bij me.’

Van Stewardess tot Acceptant

‘Ik heb een opleiding voor Luchtvaartdienstverlening afgerond en ben na mijn afstuderen direct aan het werk gegaan als Stewardess. Dat was enorm gaaf en ik ben blij dat ik die ervaring heb opgedaan, maar al gauw merkte ik dat het werk op lange termijn niets voor mij zou zijn. Ik belandde daarna in de hotelwereld, waar ik als leidinggevende de front office aan mocht sturen. Op het eerste gezicht lijkt dit alles totaal niet te vergelijken met mijn huidige werk, maar dat is wel degelijk het geval. Het werken met mensen, gasten of klanten, en hen zo goed mogelijk helpen, is iets wat hier als rode draad doorheen loopt. Mijn huidige baan als Acceptant past perfect bij me.’

Up-to-date blijven

‘Als Acceptant behandel ik verzekeringsaanvragen van begin tot eind. De aanvraag komt via mij of mijn collega’s binnen, waarna we deze beoordelen, accepteren, tussentijds wijzigen en achteraf mogelijk beëindigen. Dat kunnen particuliere aanvragen zijn, maar ook aanvragen via een van onze aangesloten rijwielhandelaren. Op een doorsnee werkdag hang ik regelmatig aan de lijn met klanten. Als ik met een klant bel, is het belangrijk om zo duidelijk mogelijk te zijn in ons aanbod, zodat een klant achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Ik leg uit wat de mogelijke kosten voor een verzekering zijn, waar mensen voor gedekt zijn en wat de voorwaardes daarvoor zijn. Het is in mijn werk daarom belangrijk up-to-date te zijn van nieuwe wet- en regelgeving. Als je start als Acceptant volg je daarvoor ook een opleiding, die eens per drie jaar terugkomt. Je bent altijd aan het leren. Ik vind dat alleen maar leuk en overweeg zelfs nog een relevante opleiding naast mijn werk te volgen.’ 

Up-to-date blijven

‘Als Acceptant behandel ik verzekeringsaanvragen van begin tot eind. De aanvraag komt via mij of mijn collega’s binnen, waarna we deze beoordelen, accepteren, tussentijds wijzigen en achteraf mogelijk beëindigen. Dat kunnen particuliere aanvragen zijn, maar ook aanvragen via een van onze aangesloten rijwielhandelaren. Op een doorsnee werkdag hang ik regelmatig aan de lijn met klanten. Als ik met een klant bel, is het belangrijk om zo duidelijk mogelijk te zijn in ons aanbod, zodat een klant achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Ik leg uit wat de mogelijke kosten voor een verzekering zijn, waar mensen voor gedekt zijn en wat de voorwaardes daarvoor zijn. Het is in mijn werk daarom belangrijk up-to-date te zijn van nieuwe wet- en regelgeving. Als je start als Acceptant volg je daarvoor ook een opleiding, die eens per drie jaar terugkomt. Je bent altijd aan het leren. Ik vind dat alleen maar leuk en overweeg zelfs nog een relevante opleiding naast mijn werk te volgen.’ 

Van complexe gesprekken leer je het meest

‘Ik houd echt van het contact met klanten. Het klinkt misschien gek, maar de gesprekken die ik het leukst vind, zijn de wat complexere gesprekken. Bijvoorbeeld wanneer iemand iets niet begrijpt en mij uit frustratie belt. Mijn doel is altijd om de klant na een telefoongesprek met een glimlach te kunnen laten ophangen. Die servicegerichtheid zit er bij mij helemaal in. Ik neem de tijd om naar iemand te luisteren, licht toe hoe onze processen werken en blijf rustig. Als de klant me aan het einde van een gesprek bedankt voor het leuke gesprek, is mijn dag helemaal goed! Bovendien leer ik enorm veel van dit soort gesprekken.’

Van complexe gesprekken leer je het meest

‘Ik houd echt van het contact met klanten. Het klinkt misschien gek, maar de gesprekken die ik het leukst vind, zijn de wat complexere gesprekken. Bijvoorbeeld wanneer iemand iets niet begrijpt en mij uit frustratie belt. Mijn doel is altijd om de klant na een telefoongesprek met een glimlach te kunnen laten ophangen. Die servicegerichtheid zit er bij mij helemaal in. Ik neem de tijd om naar iemand te luisteren, licht toe hoe onze processen werken en blijf rustig. Als de klant me aan het einde van een gesprek bedankt voor het leuke gesprek, is mijn dag helemaal goed! Bovendien leer ik enorm veel van dit soort gesprekken.’

Zelfstandigheid en vrijheid

‘Als je houdt van zelfstandigheid en vrijheid, ben je hier aan het juiste adres. Je werkt natuurlijk wel in een team en hebt altijd je collega’s om vragen aan te stellen, maar je krijgt ook veel vrijheid om dingen zelf uit te zoeken en op te pakken. Daarnaast wordt er veel ruimte geboden voor verandering en verbetering. Soms krijg ik weleens feedback van een klant waarvan ik denk ‘dit kunnen we makkelijk aanpassen en levert alleen maar voordelen op’. Dan opper ik dat idee intern en gaan we ermee aan de slag. Ik werk bij ENRA, maar voel me ook zeker een onderdeel van Bovemij. ‘Jij hoort erbij!’ is wat ik voel in de hele organisatie.’

“Je bent altijd aan het leren"

Zelfstandigheid en vrijheid

‘Als je houdt van zelfstandigheid en vrijheid, ben je hier aan het juiste adres. Je werkt natuurlijk wel in een team en hebt altijd je collega’s om vragen aan te stellen, maar je krijgt ook veel vrijheid om dingen zelf uit te zoeken en op te pakken. Daarnaast wordt er veel ruimte geboden voor verandering en verbetering. Soms krijg ik weleens feedback van een klant waarvan ik denk ‘dit kunnen we makkelijk aanpassen en levert alleen maar voordelen op’. Dan opper ik dat idee intern en gaan we ermee aan de slag. Ik werk bij ENRA, maar voel me ook zeker een onderdeel van Bovemij. ‘Jij hoort erbij!’ is wat ik voel in de hele organisatie.’

“Je bent altijd aan het leren"

 

 

 

 

 

Bovemij

 

 

Samen vooruit!

 

 

 

 

 

E-mailadres

recruitment@bovemij.nl

 

 

Telefoonnummer

024 366 6763

 

 

 

 

Postadres
Postbus 7110
6503 GP Nijmegen

Bezoekadres
Takenhofplein 2
6538 SZ Nijmegen

 

 

Heb je een vraag?
Neem dan contact met ons op!

 

Daniel Ravenswaay & Bibi Verberk
Corporate Recruiters

 

   Bovemij
Samen vooruit!

E-mailadres

recruitment@bovemij.nl

Telefoonnummer

024 366 6763

Postadres

Postbus 7110

6503 GP Nijmegen

Bezoekadres

Takenhofplein 2

6538 SZ Nijmegen

Home

Vacatures

Werken bij Bovemij

Over Bovemij

Contact

Mijn sollicitatiedossier
www.bovemij.nl