Marc Jordens aan het woord

In 2006 begon Marc Jordens bij Bovemij. Hij startte als stagiair, werkte later als Postkamermedewerker in het archief en klom op tot Facilitair manager. Hij vertelt graag over zijn werk bij Bovemij.
 
 

 

Marc, hoe ben je bij Bovemij terecht gekomen?

‘Voor mijn opleiding Commerciële Economie zocht ik in 2006 een stageplek. Ik kon terecht bij de afdeling Marketing van Bovemij. Daarna ging ik Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit studeren. Als Postkamermedewerker kon ik parttime in het archief blijven werken. Toen de toenmalig Facilitair Manager met pensioen ging, heb ik bij zijn leidinggevende aangegeven dat ik graag zijn baan over wilde nemen. Na een avondopleiding Facility Management kreeg ik de baan. Een supertoffe kans natuurlijk!’ 

"Het leven van een ander aangenamer maken, daar word ik blij van!"

Marc Jordens aan het woord

In 2006 begon Marc Jordens bij Bovemij. Hij startte als stagiair, werkte later als Postkamermedewerker in het archief en klom op tot Facilitair manager. Hij vertelt graag over zijn werk bij Bovemij.

Marc, hoe ben jij bij Bovemij terecht gekomen?

‘Voor mijn opleiding Commerciële Economie zocht ik in 2006 een stageplek. Ik kon terecht bij de afdeling Marketing van Bovemij. Daarna ging ik Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit studeren. Als postkamermedewerker kon ik parttime in het archief blijven werken. Toen de toenmalig Facilitair Manager met pensioen ging, heb ik bij zijn leidinggevende aangegeven dat ik graag zijn baan over wilde nemen. Na een avondopleiding Facility Management kreeg ik de baan. Een supertoffe kans natuurlijk!’ 

Talent benutten

‘Ik vind het belangrijk om samen met mijn team van toegevoegde waarde te zijn voor een ander. Die voldoening haal ik uit mijn ondersteunende, servicegerichte en faciliterende rol. Ik word er gewoon heel blij van als ik het leven van iemand anders een beetje aangenamer kan maken. Wij zorgen er ervoor dat collega’s hun talent maximaal kunnen benutten door ze te ontlasten, een goede en fijne werkomgeving te faciliteren en ontmoetingen te stimuleren.'

‘Ik begin het liefst vroeg aan mijn werkdag; ik bereid dan de overleggen van die dag voor en behandel mijn mails. Daarnaast begint de dag altijd met een dagstart en staan ’s ochtends vaak afspraken met leveranciers gepland. Zo heb ik bijvoorbeeld maandelijks een afspraak met de cateraar waarbij we onze rapportages bespreken en ook elk kwartaal met de beheerder van twee van onze bedrijfspanden (THP1 en THP3). Naast al deze geplande afspraken komen ook de nodige ongeplande activiteiten tussendoor, zoals vragen van collega’s, een lamp die kapot is of een BHV-calamiteit.’

Talent benutten

‘Ik vind het belangrijk om samen met mijn team van toegevoegde waarde te zijn voor een ander. Die voldoening haal ik uit mijn ondersteunende, servicegerichte en faciliterende rol. Ik word er gewoon heel blij van als ik het leven van iemand anders een beetje aangenamer kan maken. Wij zorgen er ervoor dat collega’s hun talent maximaal kunnen benutten door ze te ontlasten, een goede en fijne werkomgeving te faciliteren en ontmoetingen te stimuleren. 

‘Ik begin het liefst vroeg aan mijn werkdag; ik bereid dan de overleggen van die dag voor en behandel mijn mails. Daarnaast begint de dag altijd met een dagstart en staan ’s ochtends vaak afspraken met leveranciers gepland. Zo heb ik bijvoorbeeld maandelijks een afspraak met de cateraar waarbij we onze rapportages bespreken en ook elk kwartaal met de beheerder van twee van onze bedrijfspanden (THP1 en THP3). Naast al deze geplande afspraken komen ook de nodige ongeplande activiteiten tussendoor, zoals vragen van collega’s, een lamp die kapot is of een BHV-calamiteit.’

Vrijheid

‘Bovemij is voor mij een hele fijne werkgever. Zo is er echt veel aandacht voor de medewerkers en hun persoonlijke behoeften. Er staat bijvoorbeeld altijd vers fruit en er is een vitaliteitsprogramma waarbij je kennis kunt maken met sport of deel kunt nemen aan een verzorgde lunchwandeling met collega’s. Daarnaast heb ik echt het gevoel dat ik heel veel dingen zelf kan invullen. Als er een probleem is, besluit ik zelf hoe ik het aanvlieg en wat ik ga doen, vaak ook samen met het team. Dat geeft me een heel fijn gevoel en maakt ook dat ik me superverantwoordelijk voel voor mijn werk en mijn afdeling. Trouwens niet alleen voor mijn eigen afdeling: ik haal veel energie uit het oplossen van afdelingsoverstijgende vraagstukken. Zo was ik nauw betrokken bij het welkomstpakket, dat we opsturen naar nieuwe medewerkers. Zo tof.’

Vrijheid

‘Bovemij is voor mij een hele fijne werkgever. Zo is er echt veel aandacht voor de medewerkers en hun persoonlijke behoeften. Er staat bijvoorbeeld altijd vers fruit en er is een vitaliteitsprogramma waarbij je kennis kan maken met sport of deel kan nemen aan een verzorgde lunchwandeling met collega’s. Daarnaast heb ik echt het gevoel dat ik heel veel dingen zelf kan invullen. Als er een probleem is, besluit ik zelf hoe ik het aanvlieg en wat ik ga doen, vaak ook samen met het team. Dat geeft me een heel fijn gevoel en maakt ook dat ik me superverantwoordelijk voel voor mijn werk en mijn afdeling. Trouwens niet alleen voor mijn eigen afdeling: ik haal veel energie uit het oplossen van afdelingsoverstijgende vraagstukken. Zo was ik nauw betrokken bij het welkomstpakket, dat we opsturen naar nieuwe medewerkers. Zo tof.’

Leren

‘Natuurlijk heb ik als leidinggevende ook vaak persoonlijke gesprekken met mijn medewerkers. Zulke gesprekken zijn vooral gericht op waar ze tegenaan lopen, wat ze nodig hebben en hoe ik ze daarbij kan helpen. Ik heb daarin wel moeten leren, hoor. Voorheen nam ik nog wel eens werk over als een collega ergens niet uitkwam. Tegenwoordig ondersteun ik mijn collega’s zodat zij zo goed mogelijk zelf het werk kunnen uitvoeren zonder dat ik daarbij nodig ben. Dat geeft mij ook weer ruimte om nieuwe dingen te doen. Daar krijg ik energie van.’ 

‘Op onze afdeling is de basis gewoon goed; we hebben heel veel goed geregeld. De uitdaging er voor mij nu in hoe we het verschil verder gaan maken en onze toegevoegde waarde blijven aantonen. Zo zijn we nu de inrichting van een van onze kantoren opnieuw aan het beoordelen. Bovemij is van oudsher een administratiekantoor en is ook nog zo ingericht, maar dat past inmiddels niet meer bij de transformatie en het nieuwe thuiswerkbeleid. Nu willen we dat medewerkers hun werkzaamheden uitvoeren op een plek die bij die werkzaamheden past. De aard van de werkzaamheden is het uitgangspunt, niet de locatie. En dat was vroeger wel anders. Ik vind het fantastisch me bezig te houden met wat dan wel past bij onze nieuwe manier van werken.’ 

"Als er een probleem is, besluit ik zelf hoe ik het aanvlieg en wat ik ga doen, vaak ook samen met het team."

Leren

‘Natuurlijk heb ik als leidinggevende ook vaak persoonlijke gesprekken met mijn medewerkers. Zulke gesprekken zijn vooral gericht op waar ze tegenaan lopen, wat ze nodig hebben en hoe ik ze daarbij kan helpen. Ik heb daarin wel moeten leren, hoor. Voorheen nam ik nog wel eens werk over als een collega ergens niet uitkwam. Tegenwoordig ondersteun ik mijn collega’s zodat zij zo goed mogelijk zelf het werk kunnen uitvoeren zonder dat ik daarbij nodig ben. Dat geeft mij ook weer ruimte om nieuwe dingen te doen. Daar krijg ik energie van.’ 

 

‘Op onze afdeling is de basis gewoon goed; we hebben heel veel goed geregeld. De uitdaging er voor mij nu in hoe we het verschil verder gaan maken en onze toegevoegde waarde blijven aantonen. Zo zijn we nu de inrichting van een van onze kantoren opnieuw aan het beoordelen. Bovemij is van oudsher een administratiekantoor en is ook nog zo ingericht, maar dat past inmiddels niet meer bij de transformatie en het nieuwe thuiswerkbeleid. Nu willen we dat medewerkers hun werkzaamheden uitvoeren op een plek die bij die werkzaamheden past. De aard van de werkzaamheden is het uitgangspunt, niet de locatie. En dat was vroeger wel anders. Ik vind het fantastisch me bezig te houden met wat dan wel past bij onze nieuwe manier van werken.’ 

"Als er een probleem is, besluit ik zelf hoe ik het aanvlieg en wat ik ga doen, vaak ook samen met het team."

 

 

 

 

 

Bovemij

 

 

Samen vooruit!

 

 

 

 

 

E-mailadres

recruitment@bovemij.nl

 

 

Telefoonnummer

024 366 6763

 

 

 

 

Postadres
Postbus 7110
6503 GP Nijmegen

Bezoekadres
Takenhofplein 2
6538 SZ Nijmegen

 

 

Heb je een vraag?
Neem dan contact met ons op!

 

Daniel Ravenswaay & Bibi Verberk
Corporate Recruiters

 

   Bovemij
Samen vooruit!

E-mailadres

recruitment@bovemij.nl

Telefoonnummer

024 366 6763

Postadres

Postbus 7110

6503 GP Nijmegen

Bezoekadres

Takenhofplein 2

6538 SZ Nijmegen

Home

Vacatures

Werken bij Bovemij

Over Bovemij

Contact

Mijn sollicitatiedossier
www.bovemij.nl