Erwin Benders
aan het woord

Erwin Benders werkt sinds 1996 bij Bovemij. Hij is Planner van de afdeling Service & Acceptatie van de particuliere verzekeringen. Wat houdt zijn werk in? En waarom werkt hij bij Bovemij?
 
 

Erwin, je bent op een feestje en er wordt aan je gevraagd wat voor werk je als Planner van de Service & Acceptatie afdeling doet. Wat is daarop je antwoord?

‘Als Planner houd ik mij hoofdzakelijk bezig met het maken van planningen voor de medewerkers van onze afdeling. Om de planning te kunnen maken, bereken ik van tevoren hoeveel telefoontjes er binnen gaan komen op bijvoorbeeld een maandag in februari om half 10 in de ochtend en hoeveel medewerkers er nodig zijn om deze telefoontjes te beantwoorden. Hiervoor gebruiken we een workforce management systeem. Daarbij plannen we altijd vier weken vooruit. Medewerkers kunnen zichzelf vervolgens inplannen. Zo bepalen ze hun eigen rooster, natuurlijk binnen de mogelijke kaders. Daarnaast houd ik informatie over het aantal ingeschatte calls en de duur daarvan of de prestatiecijfers van medewerkers nauwkeurig bij. Deze gegevens analyseer ik wekelijks en rapporteer ik aan mijn coördinator.’

“Bovemij is een bedrijf waar je je echt kunt ontwikkelen"

Erwin Benders
aan het woord

Erwin Benders werkt sinds 1996 bij Bovemij. Hij is Planner van de afdeling Service & Acceptatie van de particuliere verzekeringen. Wat houdt zijn werk in? En waarom werkt hij bij Bovemij?

Erwin, je bent op een feestje en er wordt aan je gevraagd wat voor werk je als Planner van de Service & Acceptatie afdeling doet. Wat is daarop je antwoord?

‘Als Planner houd ik mij hoofdzakelijk bezig met het maken van planningen voor de medewerkers van onze afdeling. Om de planning te kunnen maken, bereken ik van tevoren hoeveel telefoontjes er binnen gaan komen op bijvoorbeeld een maandag in februari om half 10 in de ochtend en hoeveel medewerkers er nodig zijn om deze telefoontjes te beantwoorden. Hiervoor gebruiken we een workforce management systeem. Daarbij plannen we altijd vier weken vooruit. Medewerkers kunnen zichzelf vervolgens inplannen. Zo bepalen ze hun eigen rooster, natuurlijk binnen de mogelijke kaders. Daarnaast houd ik informatie over het aantal ingeschatte calls en de duur daarvan of de prestatiecijfers van medewerkers nauwkeurig bij. Deze gegevens analyseer ik wekelijks en rapporteer ik aan mijn coördinator.’

Hoe ziet een dagelijkse werkdag eruit voor een Planner?

‘Mijn werkdag start altijd met de dagstart, waarbij iedere werknemer in ons team aanwezig is. We bespreken hoe de vorige dag is verlopen: wat is goed gegaan, waar zijn we tegenaan gelopen en wat kunnen we verbeteren? Vervolgens kijken we naar de dag van vandaag: zijn er bijzonderheden en wat kunnen we verwachten? Dan ben ik klaar voor de dag. Als ik niet bezig ben met het klaarzetten van roosters, ben ik planningen aan het maken of finetunen. Ook als mensen vrij willen of ziek zijn, komen die aanvragen bij mij binnen. Ik houd me daarnaast bezig met de capaciteitsplanning, waarmee ik bekijk of het aantal fte’s van de afdeling kloppen met de calls en het administratiewerk dat er aan komt. Dit capaciteitsplan helpt mij bovendien weer met het roosteren.’

Hoe ziet een dagelijkse werkdag eruit voor een Planner?

‘Mijn werkdag start altijd met de dagstart, waarbij iedere werknemer in ons team aanwezig is. We bespreken hoe de vorige dag is verlopen: wat is goed gegaan, waar zijn we tegenaan gelopen en wat kunnen we verbeteren? Vervolgens kijken we naar de dag van vandaag: zijn er bijzonderheden en wat kunnen we verwachten? Dan ben ik klaar voor de dag. Als ik niet bezig ben met het klaarzetten van roosters, ben ik planningen aan het maken of finetunen. Ook als mensen vrij willen of ziek zijn, komen die aanvragen bij mij binnen. Ik houd me daarnaast bezig met de capaciteitsplanning, waarmee ik bekijk of het aantal fte’s van de afdeling kloppen met de calls en het administratiewerk dat er aan komt. Dit capaciteitsplan helpt mij bovendien weer met het roosteren.’

Hoe ziet jouw team eruit?

‘Op dit moment bestaat Service & Acceptatie uit meer dan 40 mensen, van wie er vier supervisor zijn en twee coördinators. Het team is een bonte mix van verschillende soorten typen mensen: van twintigers tot mensen die tegen de pensioenleeftijd aan zitten. Bovendien heeft iedereen in het team verschillende kwaliteiten, wat het een diverse groep maakt met eigen ideeën en wensen. Zelf schakel ik regelmatig met de andere supervisors, bijvoorbeeld wanneer een nieuwe medewerker ingewerkt wordt. Er is best wat verloop binnen ons team. Mensen gaan bijvoorbeeld van onze afdeling naar de schade- of zakelijke afdeling. Het bewaken van het aantal fte op onze afdeling is daarom ook een taak van mij.’

Hoe ziet jouw team eruit?

‘Op dit moment bestaat Service & Acceptatie uit meer dan 40 mensen, van wie er vier supervisor zijn en twee coördinators. Het team is een bonte mix van verschillende soorten typen mensen: van twintigers tot mensen die tegen de pensioenleeftijd aan zitten. Bovendien heeft iedereen in het team verschillende kwaliteiten, wat het een diverse groep maakt met eigen ideeën en wensen. Zelf schakel ik regelmatig met de andere supervisors, bijvoorbeeld wanneer een nieuwe medewerker ingewerkt wordt. Er is best wat verloop binnen ons team. Mensen gaan bijvoorbeeld van onze afdeling naar de schade- of zakelijke afdeling. Het bewaken van het aantal fte op onze afdeling is daarom ook een taak van mij.’

Met welk gevoel stap jij de auto in naar je werk?

‘Ik stap de auto in met een goed gevoel. Dit geldt al helemaal wanneer uit de weekcijfers blijkt dat we het servicelevel hebben behaald dat we voor ogen hadden! Bovemij is een fijne organisatie die goed is voor mensen en er wordt hard gewerkt. Het is prettig voor zo’n bedrijf te mogen werken.’

Met welk gevoel stap jij de auto in naar je werk?

‘Ik stap de auto in met een goed gevoel. Dit geldt al helemaal wanneer uit de weekcijfers blijkt dat we het servicelevel hebben behaald dat we voor ogen hadden! Bovemij is een fijne organisatie die goed is voor mensen en er wordt hard gewerkt. Het is prettig voor zo’n bedrijf te mogen werken.’

Waarom zou je mensen wel of niet aanraden bij Bovemij te werken?

‘Bovemij is een bedrijf waar je enorm veel mogelijkheden hebt om jezelf te ontwikkelen. Zo zijn er verschillende online cursussen die je kunt volgen, zoals een Exceltraining of een cursus Nederlands schrijven. Mijn functie als supervisor betekent hard werken en je moet tegen de hectiek van een callcenter kunnen. Maar als je hier tegen bestand bent dan is Bovemij absoluut een mooi en uitdagend bedrijf om voor te werken.’

"Bovemij is een mooi en uitdagend bedrijf om voor te werken"

Waarom zou je mensen wel of niet aanraden bij Bovemij te werken?

‘Bovemij is een bedrijf waar je enorm veel mogelijkheden hebt om jezelf te ontwikkelen. Zo zijn er verschillende online cursussen die je kunt volgen, zoals een Exceltraining of een cursus Nederlands schrijven. Mijn functie als supervisor betekent hard werken en je moet tegen de hectiek van een callcenter kunnen. Maar als je hier tegen bestand bent dan is Bovemij absoluut een mooi en uitdagend bedrijf om voor te werken.’

"Bovemij is een mooi en uitdagend bedrijf om voor te werken"

 

 

 

 

 

Bovemij

 

 

Samen vooruit!

 

 

 

 

 

E-mailadres

recruitment@bovemij.nl

 

 

Telefoonnummer

024 366 6763

 

 

 

 

Postadres
Postbus 7110
6503 GP Nijmegen

Bezoekadres
Takenhofplein 2
6538 SZ Nijmegen

Heb je een vraag?
Neem dan contact met ons op!

 

Bob van Delft, Bibi Verberk &
Daniel Ravenswaay
Corporate Recruiters

 

   Bovemij
Samen vooruit!

E-mailadres

recruitment@bovemij.nl

Telefoonnummer

024 366 6763

Postadres

Postbus 7110

6503 GP Nijmegen

Bezoekadres

Takenhofplein 2

6538 SZ Nijmegen

Home

Vacatures

Werken bij Bovemij

Over Bovemij

Contact

Mijn sollicitatiedossier
www.bovemij.nl